Tack för ditt stöd till Mustaschkampen!

ELKO vill rikta ett stort tack för det engagemang som visats i årets viktiga insamling till Mustaschkampen och Prostatacancerförbundets arbete.

Prostatacancer utgör Sveriges vanligaste cancersjukdom där en tidig upptäckt är en av de viktigaste faktorerna för en lycklig utgång. Prostatacancerförbundet arrangerar därför årligen Mustaschkampen med syfte att skapa bättre diagnos- och behandlingsmetoder samt sprida kunskap om cancerformen.

ELKO stödjer Mustaschkampen för andra året i rad Under hösten har det pågått en dimmerkampanj i de flesta grossistbutiker där 5 kronor av varje såld enhet oavkortat gick till Prostatacancerförbundet. ELKO har även genomfört andra aktiviteter, så som budgivning på en elcykel och försäljning av LED-mustascher. Detta har sammanlagt inbringat 101 275 kronor som oavkortat gått till Prostatacancerförbundet och deras forskning mot prostatacancer. ELKO har även arbetat md att uppmärksamma och informera om prostatacancer i våra olika kanaler och i mässmontern på Elmässan i Kista som helt gick i Mustaschkampens blå manér.

– Vi vill tacka alla kunder som på olika sätt bidragit i vår insamling till Mustaschkampen. Vi ser fram emot 2019 och en ännu mer kraftfull insats från vårt håll!

Jakob Ros, VD på ELKO.

Mustaschkampen pågick från oktober fram till nyår 2018.

Ladda ner pdf

ELBOKEN 2019!