Affärsutvecklande Key Account Manager

Nu söker vi på ELKO Sverige en Key Account Manager! Var med när vi tar nästa steg i vår utveckling och få möjligheten att tillsammans med ett kompetent och drivet team ha en nyckelroll i ELKOs fortsatta tillväxt på den svenska marknaden.

Om rollen
Vi, tillsammans med dig, behöver möta våra kunders krav och värderingar på ett innovativt sätt och erbjuda lösningar inom installationsområdet anpassade efter våra kunders behov och önskemål.
Som KAM på ELKO kommer du att erbjuda våra lösningar inom våra produktområden i huvudsak till konsulter, arkitekter och slutkunder såsom Hotell, Bygg/Fastighetsbolag och Prefab/Småhussektorn. 
I rollen ingår framförallt arbetsuppgifter såsom: Bearbeta ovanstående kunder både operativt och på strategisk nivå. Skapa förutsättningar och verka för utveckling av våra affärer hos nya kunder. Fortsätta att utveckla våra befintliga affärsförbindelser. Utveckla och stärka vårt interna samarbete för ökad kundnytta. Du rapporterar till VD på ELKO AB.
Vi är 15 personer på team ELKO Sverige.
Vi erbjuder dig med rätt kvalifikationer och framförallt rätt inställning ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Fast Lön och Bonus, tjänstebil, företagshälsovård, försäkringsförmåner, friskvårdsbidrag och lunchförmån. Du kommer att arbeta i ett marknadsledande företag med god lönsamhet och höga ambitioner där det finns stora möjligheter för dig att utvecklas.

Kvalifikationer 

  • Erfarenhet av värdebaserad och lösningsorienterad försäljning
  • Erfarenhet av att arbeta med huvudavtal och rikstäckande kunder
  • Erfarenhet av nykundsbearbetning
  • Erfarenhet av budget- och resultatansvar
  • Tekniskt intresse med känsla för inredning och design
  • Obehindrad svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska
  • B-Körkort
  • Goda kunskaper i Office programmen samt vara väl bevandrad med digitala hjälpmedel
  • Utbildning på lägst gymnasienivå, eftergymnasial teknisk eller marknadsutbildning är meriterande

För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara mycket kundorienterad, drivas av att göra affärer och uppnå tydliga mål. Hos oss är det viktigt med ett stort driv och engagemang samt att du trivs med att arbeta självständigt för att bygga upp nya kundrelationer. Eftersom relationer är en central del i ditt uppdrag bör du även vara förtroendeingivande, samarbetsvillig samt med lätthet skapa och underhålla relationer, såväl internt som gentemot våra kunder. Förmåga att med struktur och ordning skapa säljplaner och internt utveckla vår marknadsbearbetning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och vi söker dig som har en hög energinivå, är trygg i dig själv och ödmjuk inför kunderna men samtidigt orädd och lyckas därmed driva försäljningsprocessen framåt. God kommunikations och samarbetsförmåga både internt och externt. Eftersom vi eftersträvar en jämn könsfördelning så ser vi gärna kvinnliga sökande.

Annat viktigt att veta
Huvudkontoret ligger i Älvsjö men placeringsort kan vara Stockholm, Göteborg eller Malmö. Resor är förekommande i arbetet.

Ansök om tjänsten här